GEARVANA

petak, 20.03.2009.

Clavia Nord Wave - predpredpreview

Slijedeća stvar na ovom blogu koja slijedi je vjerojatno serija članaka,a možda i pokoji video o vrlo neobinoj zvjerki među synthevima: Clavia Nord Wave. Prvi Wave se pojavio u Zg otprilike isti tjedan kad ih je Clavia izdala na tržište, i slučajno sam se u tom trenutku našao u dućanu gdje je bio taj synth. Izgledom prilično neugledan i crvene boje nije me zanimao ali sam uštekao sluške u njega i malo probao...Prvi dojam je bio da ima jednostavno predobar zvuk VA syntha, da ima prilično dobar 4OP FM Synth u sebi, i povrh toga ima i prave multisamplove violina, mellotrona pa čak i klavira. I ne samo to , nego korisnik može ubaciti svoje samplove u synth i uključiti ih u subtractive synth engine....
Što reći, u trenutku kad je Clavia izdala prvi stabilan OS, ja sam otrčao u dućan da kupim Wave, ali mi ga je par dana prije odnio Dubravko Ivaniš :)
No, uskoro je stigao još jedan primjerak koji se naselio kod mene u studio i s Kimikom na stageu.
Pišem o Nord Waveu jer postoje najave da će uskoro izaći novi OS za Wave pa iščekujem hoće li biti koje ugodno iznenađenje i povećanje featurea. Uostalom, postoji i moj mali doprinos razvoju novog OSa (vidi sliku :))



Što meni znači taj synth? ustvari mi je jako koristan na stageu jer osim uobičajenih VA zvukova mogu napraviti pokoji radioheadovski FM patch, a mogu i odsemplirati druge syntheve ili VSTjeve i staviti ih unutra. Uz sjajan programčić za editiranje multisamplova, prilično je jednostavno napraviti novi instrument i npr. potrebno mi je oko 45 minuta da odsempliram svaki drugi ton na MS2000 i sve te tonove podesim u Nord Waveu tako da odgovaraju glasnoće, da su loop točke za sustain sve podešene i svi crossfadei su na mjestu. Takav posao mi npr na Akai MPC1000 uz pomoć dobrog wave editora oduzima barem 2 i pol sata. Nažalost sample engine nema podršku za velocity sample switching tako da na jednoj tipki možete koristiti samo jedan sample bez obzira koji je velocity kod pritiska. To praktički poništava mogućnost za sve klaviroidne instrumente kao rhodes, wurlitzer, klavir, ali npr, clavinet i čembalo zvuče skroz OK, a uspio sam pomoću velocityija routanog na intenzitet filtera dobiti relativno dobar zvuk klavira.

No, u sljedećem nastavku biti će više informacija o tome koji su sve featurei ovog syntha, po čemu je jedinstven, a po čemu jedinstveno ide na živce.

20.03.2009. u 09:21 • 2 KomentaraPrint#

srijeda, 04.03.2009.

Gneumann

Što je zajedničko Hitleru i Beatlesima?

Prije nego odgovorim, moram napomenuti da me malo pojeo jedan vrlo napeti projekt na poslu radi kojeg ne stižem i snimati album i raditi ove male reviewe, a kamoli video reviewove...no danas nisam mogao izdržati pa, makar je review odrađen malo brzinski - tu je!

Jeste li ikad vidjeli nervozno malo utjelovljenje zla kako vrišti u Berlinu pred masom ljudi? Jeste li vidjeli ispred njega nešto nalik na lizalicu nataknutu na veliku termosicu? E pa nije vikao u lizalicu već u mikrofon koji je proizvodio Neumann, a danas taj mikrfon zovemo Neumann bottle i još uvijek se njegove replike proizvode u slavnoj Latvijskoj tvornici mikrofona imenom BLUE. Koju godinu kasnije mogli ste vidjeti Beatlese kako vrište u nekakav ogromni valjak što je ustvari opet bio Neumann mikrofon...



Nadam se da je svima do sada jasno da je danas na recenziji Neumannov mikrofon :). Naziv mu je Neumann U89i, i 'i' ne znači Internet i nema veze s iPodom i iMacom, iNovinama... 'i' ustvari ne znači niš.

Radi se o mikrofonu koji je na neki način dorada puno popularnijeg Neumannovog mikrofona U87 od kojeg je mrvicu manji i tanji, ali zato ima pokoju funkciju više.

Do mikrofona sam došao sretnom prilikom i okolnostima i platio ga manje od pola cijene koliko košta novi, a novi puno košta.

Mikrofon ima cardioid, hypercardioid, figure of 8, omni i wide cardioid pattern, low pass na 80 i na 160 Hz i pad od 6 dB. Ima dosta tamni zvuk, ali s malo uzdignutim visokim frekvencijama, ali ne onima koje škripe nego više na području oko 10 Khz ako se ne varam.

Kad imate ovaj mikofon, sve što snimite ima potencijal zvučati kao da je snimljeno u užasno skupom studiju. Zvuk je pomalo mekan, ugodan uhu i zvuči izvrsno kad snimam akustičnu gitaru ili violinu i općenito žičane instrumente. Također je vrlo dobar za vokale, no moram priznati da kad radim ozvučenje malenog glockenspiela, radije koristim običnu shure betu...ali to je valjda izbor sličan onom kad čovjek odabere gitaru s humbuckerima, ponekad jednostavno ljepše zvuči.

Prije nego počenete preslušavati snimku, mali disclaimer:
Snimka je snimljena u akustički netretiranoj sobi 2x2 koju ja zovem studio, zvuk gitare je onakav kakav volim (malo tup), a vokal je snimljen zajedno s gitarom da baš ne morate slušati mene a capella. Ne znam kolika je kvalitativna upotrebljivost ove snimke, ali definitivno daje kakvu takvu ilustraciju o zvuku koji je ovaj mikrofon sposoban snimiti.

Snimljeno je u preamp na RME Fireface 400, koji nije baš vrh ponude, ali služi svrsi. Gitara je Gretsch Rancher Jr., snimljena mono i centralno, a vokal je snimljen dvaput i paniran lijevo i desno...

Ovaj post je više da me ne zaboravite, nadam se da ću se sljedeći puta bolje potruditi :)

Mladen Ward ne zna što mu radim od pjesme

04.03.2009. u 22:12 • 3 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2009  
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Ožujak 2009 (2)
Prosinac 2008 (2)
Studeni 2008 (3)
Listopad 2008 (2)
Rujan 2008 (6)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

GEARVANA - It's when you've got all the gear and no gear needs

Linkovi

Artificial life

Musicthing



web analytics


View My Stats